14 Fases waar je doorheen gaat tijdens het trainen van je buik

Dacht je net naar huis te kunnen, wil je maat of trainer nog 'eventjes' de buik gaan doen.
buikspieren trainen

1) Na een vermoeiende trainingssessie klinkt even liggen niet verkeerd

Totdat je beseft dat het ergste nog moet komen... Oké, drie sessies van twintig sit-ups! | bron: media.giphy.com

2) Je pakt het matje al met volle tegenzin

Er is niks ergers dan te weten dat er iets kuts gedaan moet worden, maar je kan er niet omheen.

*Daarnaast ben je al zo gesloopt dat zo'n matje ineens heel zwaar aanvoelt. | bron: media2.popsugar-assets.com

3) Wanneer je gaat liggen heb je het idee dat je nooit meer op kan staan

Niks werkt meer. Je armen doen pijn, je benen hebben het begeven en nog even en dan begeeft je hart het ook.

4) Je bedenkt nog snel iets waardoor je er misschien onderuit komt

'Ik heb net gegeten, straks komt het er allemaal uit.''Ik heb niet genoeg betaald om jou zo lang bezig te houden, dus laat dit maar zitten.'
'Mijn moeder maakt zich vast zorgen waar ik ben.'
'Kan ik anders niet nog een keer dat apparaat doen?' 'Als ik straks niet thuis kom is het jouw schuld hé?' | bron: i.imgur.com

5) Dan verzamel je toch de kracht om te beginnen

En na één sit-up voel je al dat dit helemaal de verkeerde kant op gaat. | bron: media1.tenor.com

6) Je vraagt je af hoezo de rest het wel kan

Ondertussen hoor je dat je maat voor zover je hem nog een maat kunt noemen na dit kutidee al veel verder is dan jij. | bron: media1.tenor.com

7) Nadat je er vier hebt gedaan roep je even keihard 'En dat is acht!'

Niet wetende dat iedereen al klaar was voordat jij begon en dus rustig heeft meegeteld. | bron: 78.media.tumblr.com

8) Op een gegeven moment begint je rug zich er ineens mee te bemoeien

Denk je je buik te trainen, doet je rug ineens ziek veel pijn. | bron: 66.media.tumblr.com

9) Heb je er eindelijk twintig gedaan, moet je het nog twee keer doen

Maar eerst een pauze van vijf minuten! | bron: i.imgur.com

10) Je hebt het idee dat je het fout doet

Het feit dat je pijn in je rug hebt, geen adem kan halen en ondertussen alles om je heen ziet draaien, laat je toch twijfelen over bepaalde dingen.

*Fitboy Guus schijft nu een comment om te melden dat je het dan inderdaad fout doet* #Dontbelikeguus | bron: media1.tenor.com

11) Na de hel van sit-ups heeft men ook nog planken bedacht

Kan me oprecht niet voorstellen dat God het zo heeft gewild. | bron: media2.giphy.com

12) Je begint de stopwatch te verdenken van onsportiviteit

Hoe kunnen de 30 seconden van '30 Seconds' zo veel sneller gaan dan nu?! | bron: i.gifer.com

13) Je zoekt een reden waarom je dit jezelf aandoet

Voor wie doe ik dit? Waarom ben ik niet gewoon blij met wie ik ben? Wat boeit mij de meningen van anderen? Dit is toch zonde van mijn geld? Waar is de body gebleven? Ik leef al mijn hele leven zonder sixpack dus die laatste jaren kunnen er ook wel bij toch?! | bron: thumbs.gfycat.com

14) Na veel inspanning, een paar tranen en vooral veel zweet kan je toch trots zijn

Hoewel je vrienden misschien nog een rondje doen, zit jij in de kleedkamer tevreden in de spiegel te kijken. 

*Dit geeft overigens geen garantie dat je het volgende keer weer doet. | bron: i1.wp.com
window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-b', container: 'taboola-below-article-5f0e34dd67c44', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });