Zoveel paaseitjes moet je eten om een kilo aan te komen

Je kan dit artikel ook gewoon niet openen en net doen alsof je van niets weet
@media (max-width: 679px){#fig-65e278655af2f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e278655af2f img{#fig-65e278655af2f img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-65e278655af2f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e278655af2f img{#fig-65e278655af2f img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65e278655af2f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e278655af2f img{#fig-65e278655af2f img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65e278655af2f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65e278655af2f img{#fig-65e278655af2f img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}paaseieren

Per persoon schijnen Nederlanders ieder jaar ongeveer 47 paaseitjes te eten, dat is gebleken uit een onderzoek van een paar jaar geleden


Dit lijkt ons vrij weinig, maar laten we het maar gewoon aanhouden


Zeker als je bedenkt dat een paaseitje goed is voor zo'n 45 calorieën


Om die dan weer te verbranden moet je ongeveer 10 minuten wandelen, 8 minuten fietsen, 20 minuten staan of 25 minuten achter een bureau zitten, als je gaat hardlopen is het eitje in 5 minuten weer verbrand


Nou, hebben we paaseitjes al voor je verpest? Sorry dan... gelukkig moet je er behoorlijk veel eten om daadwerkelijk een kilo aan te komen


Om een kilo te groeien moet je zo'n 7000 calorieën extra eten, wat gelijk staat aan zo'n 150 paaseitjes

Dat gaat dus niet zo snel gebeuren. Tegen RTL Nieuws zegt hoogleraar Voeding en Gezondheid Jaap Seidell dat het sowieso allemaal wel meevalt. "Stel dat je in een maand 47 paaseitjes eet, dan eet je maar 70 calorieën per dag te veel. Als je geen zak per dag eet, hoef je je niet druk te maken om die paar paaseitjes." En als je slim wilt snoepen, kan je volgens Jaap het beste gaan voor eitjes van pure chocolade. "Wie één of twee pure paaseitjes per dag eet, loopt zelfs een lager risico op hart- en vaatziekten, door de gunstige voedingsstoffen die erin zitten."

Ook nog benieuwd naar de hoeveelheid calorieën per paasei-soort? We zetten ze hieronder voor je op een rijtje:

Gevuld met likeur: 37 calorieën

Puur: 40 calorieën

Melk: 45 calorieën

Wit: 45 calorieën

Gevuld met notenpasta: 52 calorieën