Nice: KFC lanceert herbruikebare bucket met streetwear merk Banlieue

Daarnaast bestaat de capsulecollectie uit een t-shirt.

banlieue

KFC en Rotterdams streetwear merk Banlieue slaan de handen ineen voor een capsulecollectie


De collectie bestaat onder andere uit een t-shirt met daarop de logo's van beide merken

KFC x Banlieue

De opbrengst van de verkoop van het shirt gaan naa de Banlieue Foundation

Dit is een stichting die mensen van alle leeftijden helpt om een hun plek te vinden in de samenleving. Dit doen ze door middel van sport, kunst en cultuur. Jongeren worden gestimuleerd om diverse uitlaatkleppen te verkennen en rolmodellen te ontmoeten.

De t-shirts zijn exclusief verkrijgbaar via de website van Banlieue en worden geleverd met een herbruikbare bucket

KFC x Banlieue

Daarnaast zijn tijdelijk KFC + Banlieue buckets verkrijgbaar in de KFC-vestigingen in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag

De capsulecollectie markeert het einde van het gebruik van wegwerpplastic in KFC-restaurants. Vandaar dat de herbruikbare bucket onderdeel uitmaakt van de collectie. De buckets zijn in de vestiging gevuld met 22 hot wings, maar dat niet alleen. Tot en met eind september kan je de herbruikbare buckets met korting opnieuw laten vullen. Het loont dus zeker om snel een bezoek te brengen aan een van de KFC-vestigingen in de bovengenoemde steden.

Banlieue werd in 2014 opgericht door Rotterdammers Sinan Kraca, Levie Merckens en Richard Lopes Mendes. Ook KFC vindt in Nederland hun roots in Rotterdam.

Trends & Nieuws
  • KFC+ Banlieue