Ze bestelt rolgordijnen van 5 euro op Temu en krijgt een onverwachte verrassing

De Australische moeder Bron Galic liet zich verleiden door een koopje op Temu: bamboe rolgordijnen voor slechts 5 euro. Maar toen het pakket eindelijk arriveerde, bleek de werkelijkheid minder zonnig. In plaats van raambekleding vond ze in de doos een stuk stof met een foto van jaloezieën erop gedrukt. Haar reactie, de nasleep en wat Temu daarna deed, zeggen veel over de grillige kant van koopjesplatforms.

Ze bestelt rolgordijnen van 5 euro op Temu en krijgt een onverwachte verrassing

Een deal die te mooi leek om waar te zijn

Bron Galic zag online een aanbieding die moeilijk te negeren was: bamboe jaloezieën voor een fractie van de normale prijs. Ze wist dat zulke bedragen vaak risico’s meebrengen, maar de productfoto’s zagen er overtuigend uit. In gedachten hing de jaloezie al boven het raam.

De levering duurde langer dan verwacht, maar de nieuwsgierigheid bleef. Toen ze het pakket eindelijk opende, kwam de verrassing: geen bamboe, geen lamellen, alleen een lap stof bedrukt met een afbeelding van jaloezieën. “Ik kon niet beslissen of ik moest lachen of huilen,” schreef ze later bij haar foto.

Van teleurstelling naar humor

In plaats van boos te worden, besloot Galic de situatie met humor te benaderen. Ze deelde haar ervaring op sociale media, waar haar bericht snel viral ging. Onder de reacties verschenen talloze herkenbare verhalen van andere online shoppers die ook weleens een “verrassing” uit een pakketje hadden gehaald.

Zelf probeerde ze de lap nog even als wanddecoratie, maar dat bleek geen succes. Uiteindelijk verdween het hele pakket in de prullenbak. “Je moet er maar om kunnen lachen,” zei ze.

Temu’s reactie

Temu reageerde snel op haar klacht. Het bedrijf erkende de fout, bood excuses aan en stortte het aankoopbedrag terug via de garantie. Ook werd de misleidende productpagina verwijderd.

Galic waardeerde die snelle afhandeling, maar trok er wel haar eigen conclusie uit. “Sommige deals zijn het risico gewoon niet waard,” vertelde ze. Toch gaf ze toe dat ze de app blijft gebruiken — met iets meer voorzichtigheid dan voorheen.

Een les voor elke online koper

Galic is niet de enige die zich laat verrassen door koopjesplatforms. Temu, Shein en soortgelijke apps trekken miljoenen gebruikers met extreem lage prijzen en aantrekkelijke foto’s. Soms pakt dat goed uit, soms minder.

De Australische moeder zegt dat ze voortaan altijd klantfoto’s en recensies bekijkt voor ze iets bestelt. “De prijs kan je lokken, maar de details vertellen het echte verhaal.”

Haar ervaring is een luchtige, maar leerzame herinnering voor iedereen die online winkelt. Want hoe verleidelijk een deal ook lijkt, soms krijg je precies wat je betaalt — of in dit geval, alleen een foto ervan.

Trends & Nieuws
  • Adobe Stock