Je hebt van die spellen waar je al bij voorbaat geen zin in hebt, omdat je er je hersens op zo'n manier over moet laten kraken dat er een kans bestaat dat je iets stoms doet en dus voor lul staat of verliest. Bij Yahtzee heb je dat niet. Het is gewoon een beetje gooien en optellen en aftrekken. De 'kunde' bij Yahtzee zit 'm, er voornamelijk in of je risico neemt of niet. En of je een beetje een sierlijke worp hebt natuurlijk, want dat is ook belangrijk! | bron: i.imgur.com
Het geluid van die rammelende dobbelstenen in een bekertje is onovertroffen
Yahtzee duurt geen eeuwen
RISK, Kolonisten en dat soort spellen; het kan langer duren dan de Brexit en de looptijd van Soldaat van Oranje bij elkaar opgeteld (lees: heeeeeeeeeel lang). Bij Monopoly doe je er eeuwig over om een straat te krijgen, bij Yahtzee heb je 'm in een paar seconden gegooid (soms)! | bron: media.boingboing.net
Niemand heeft een hekel aan Yahtzee
Een hekel hebben aan Yahtzee is zoiets als de zwaartekracht ontkennen of pizza niet lekker vinden. Het is maatschappelijk niet geaccepteerd! Je bent een outcast als je Yahtzeehatend door het leven gaat, en terecht! | bron: i.imgur.com
Het is een heel educatief spel
Het is vanwege het gooien niet alleen een prima oefening voor de hand-oog-coördinatie, maar het is ook nog eens ontzettend goed om je hoofdrekenskills mee te onderhouden. | bron: cdn-images-1.medium.com
Er is nooit een ellenlange spelregeluitleg nodig
Net zoals niemand een hekel heeft aan Yahtzee, snapt ook iedereen het meteen, en speelt ook iedereen het met dezelfde regels - alleen de regels omtrent dubbele Yahtzee zou nog weleens voor wat discussie kunnen zorgen... | bron: eclectech.co.uk
En de 'chance'-optie is het fijnste wat ooit bedacht is in een spel
Gooi je even helemaal ruk? Bij Risk ben je meteen een half continent kwijt. Bij Kolonisten kun je fluiten naar je schapen. Bij Monopoly ben je straatarm. Bij Yahtzee? Lekker 23 bij Chance en je kunt weer door. Wat een spel! | bron: media0.giphy.com