8 Mensen vertellen over hun meest bizarre of leukste klantenservice ervaringen

Je dagelijkse reminder om aardig te blijven tegen klantenservicemedewerkers.
@media (max-width: 679px){#fig-628cc20d20c66 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628cc20d20c66 img{#fig-628cc20d20c66 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-628cc20d20c66 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628cc20d20c66 img{#fig-628cc20d20c66 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-628cc20d20c66 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628cc20d20c66 img{#fig-628cc20d20c66 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-628cc20d20c66 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628cc20d20c66 img{#fig-628cc20d20c66 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}klantenservice

Na de meest opmerkelijke thuisbezorgd ervaringen, werd op Reddit ook de vraag gesteld wat de meest bizarre ervaring met een Nederlandse klantenservice is. We zetten de leukste reacties op een rijtje.

1) Vergadering in Lissabon

Bij een bedrijf op de IT servicedesk gewerkt waar alle vergaderzalen naar hoofdsteden van landen genoemd waren.

Iemand belt en zegt: "Hé hallo, ik ben op een vergadering in Lissabon en mijn internet doet het niet."

Ik: "Oké ik kom eraan" en ik loop naar de vergaderzaal die vervolgens leeg is. Alle andere zalen ook leeg. Bleek die vent dus echt in de stad Lissabon te zijn en niet in de vergaderzaal op kantoor. - dutchmangab

@media (max-width: 680px){#fig-628cc20d210d1 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628cc20d210d1 img{#fig-628cc20d210d1 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-628cc20d210d1 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628cc20d210d1 img{#fig-628cc20d210d1 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-628cc20d210d1 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628cc20d210d1 img{#fig-628cc20d210d1 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

2) Draadloos modem

Klant belde dat zijn nieuwe modem binnen was maar niet werkte. Hij had hem uitgepakt en op de keukentafel gezet maar kreeg geen internet. Ik vroeg of het modem was aangesloten en hij vertelde dat dat niet nodig was omdat deze draadloos is. Het duurde me 10 minuten voordat hij door had dat een modem wel stroom en een wan-verbinding nodig heeft. - tripleflix

3) Kwijtschelden

Een meneer had een betalingsachterstand van een paar maanden en vond dat wij alles moesten kwijtschelden. Waarom? Omdat hij een langeafstandsrelatie had. Daardoor had hij de post wel gezien, maar hij was zoveel aan het reizen naar zijn vriendin dat hij 3 maanden lang geen tijd had gehad om zijn post open te maken... -17392throwaway

4) Meedenkend of slim?

Paar jaar geleden kon ik mijn Origin account niet meer in, had het ook niet goed beveiligd dus ik bel naar de klanten service. Origin: Goededag wat is de email van uw account dat is gehacked? Ik: mijn email is [email protected] Origin: wat is uw geheime vraag en antwoord. Ik: Uuuuh uuuuuh geen idee. Origin: Correct, we sturen u een link om een nieuwe wachtwoord aan te maken.

Tot op heden weet ik niet of ik zo slim ben geweest op mijn geheime vraag zo te schijven of de medewerk mij heeft gematst. -fermented_logic7690

5) Als er een fuif is...

Ik had een keer als grapje twitter dm’s aan ziggo gevraagd of ik zelf naar het hoofdkantoor moest komen om zelf wat in hun systeem aan te passen. Ik had bij het bericht gezet dat ik wel een zak borrelnoten zou meenemen. Er was namelijk iets fout met de gegevens en na 2 weken was het nog niet opgelost.

Een week later lag er een zak borrelnootjes in de brievenbus met een excuusbriefje en het bericht dat ik niet meer naar het hoofdkantoor hoef te komen want het was opgelost. Was best grappig! -juliamaan

6) Aiiii

Een uur lang een KPN medewerker aan de telefoon gehad omdat ik geen internet had. Hij kwam met allemaal oplossingen en zou het voor mij regelen. Ik hoefde zelf niets meer te doen, maar het kon 2 werkdagen duren voordat alles geregeld was. Kwam er na die twee dagen achter dat ik eigenlijk internet van Ziggo had. De KPN medewerker heeft dus niks gedaan. -Kachelpiepn

7) Belgisch misverstand

“Mijn klavier marcheert niet meer”. Dit was in de ochtend en ik was nog niet wakker, duurde een paar minuten voordat deze Belg aan mij als noorderling had uitgelegd dat z’n toetsenbord niet meer werkte… - tripleflix

8) TMI

Een oudere vrouw heeft me een uur lang aan de lijn gehouden en tot in detail verteld welke problemen ze had tussen haar benen, hoe het eruit zag en hoeveel pijn het deed. Echt, tot in detail. Na afloop zei ze dat ik 'een soort vriendin van haar ben geworden'. -17392throwaway