Vergeet water: Volgens dit onderzoek is chocolademelk hét perfecte drankje voor na het sporten

Geen flesje water, maar een flesje chocolademelk mee naar de sportschool de volgende keer!
@media (max-width: 679px){#fig-61a54f6a8d7b3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61a54f6a8d7b3 img{#fig-61a54f6a8d7b3 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61a54f6a8d7b3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61a54f6a8d7b3 img{#fig-61a54f6a8d7b3 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61a54f6a8d7b3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61a54f6a8d7b3 img{#fig-61a54f6a8d7b3 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61a54f6a8d7b3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61a54f6a8d7b3 img{#fig-61a54f6a8d7b3 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}warme chocolademelk

Gooi jij jezelf helemaal vol met water na het sporten?


Heel goed! Maar er is dus nog een veel betere optie: chocolademelk


Huh? Ja, wij verzinnen dit niet hè?


Onderzoekers van een universiteit uit Iran deden onderzoek onder 150 deelnemers waarvan de helft na het sporten chocolademelk dronk


Na afloop werd de hartslag, vermoeidheid en de melkzuurspiegel van alle deelnemers gemeten


En wat bleek? De mensen die wel chocolademelk hadden gedronken, hadden 6 minuten langer door kunnen gaan dan de mensen die geen chocolademelk dronken

https://upcoming.nl/artikel/306760/13-rustgevende-taarten-om-even-lekker-bij-te-ontspannen

Het drankje is zo goed na het sporten omdat het bestaat uit koolhydraten, vetten, eiwitten en water: voedingsstoffen die cruciaal zijn voor het herstel van je lichaam na een work-out