Waarom is 'hier openen' altijd een leugen?

Is zo.
@media (max-width: 679px){#fig-628ba8f0083c6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628ba8f0083c6 img{#fig-628ba8f0083c6 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-628ba8f0083c6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628ba8f0083c6 img{#fig-628ba8f0083c6 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-628ba8f0083c6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628ba8f0083c6 img{#fig-628ba8f0083c6 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-628ba8f0083c6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628ba8f0083c6 img{#fig-628ba8f0083c6 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}hier openen leugen

Het is tijd om een leugen aan te kaarten


Je kent wel de aankondiging op een plastic verpakking van, laten we zeggen, kaas: 'hier openen' (op de afbeelding linksboven)

@media (max-width: 680px){#fig-628ba8f0088b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628ba8f0088b6 img{#fig-628ba8f0088b6 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-628ba8f0088b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628ba8f0088b6 img{#fig-628ba8f0088b6 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-628ba8f0088b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-628ba8f0088b6 img{#fig-628ba8f0088b6 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
Beeld: Lidl

Een hoekje, vaak gekleurd, met een gezellig pijltje om te te wijzen naar de plek waar je de verpakking kunt openen: in principe een topconcept


Tijdbesparend, effectief en veilig


Maar DAT WERKT DUS NOOIT

Ik durf te zeggen dat we in ons leven de meeste tijd verspillen aan het proberen te openen van verpakkingen op de 'hier openen' plek


Je staat gerust vijf minuten te pulken, want je weet zeker dat het op die plek moet, het wordt je immers verteld en je denkt: dat zal wel niet voor niets zijn


Maar 99% van de tijd is het gewoon een dikke vette leugen


In het beste geval blijkt dat het op een ander hoekje wél lukt


Maar in de realiteit sta je uiteindelijk gewoon weer met een enorm broodmes door het plastic te prikken


Waardoor de verpakking gelijk niet meer bruikbaar is en je dus ook weer op zoek moet naar iets anders om het in te bewaren


En als je helemaal pech hebt, eindig je met vershoudfolie, maar daar hebben we het een andere keer wel over


Nu geen tijd voor, we moeten nog kaas openmaken


Upcoming is het onmisbare actualiteitenplatform voor de internetgeneratie; het nieuws van vandaag, de trends van morgen én de rages van vroeger. Onze redactie maakt actuele, herkenbare en spraakmakende artikelen in een snackable concept: lijstjes. We zijn dé sfeermaker op je feeds. Dat wil je natuurlijk overal. Dus check ons voor de leukste quizzen, lijstjes, bingo’s en meer ook vooral op Instagram.