*WINACTIE* De ultieme throwback naar de jaren ’90

De jaren negentig. Wat een prachtig, kleurrijk tijdperk was het toch ook...
@media (max-width: 679px){#fig-65dc9e094b4fc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094b4fc img{#fig-65dc9e094b4fc img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-65dc9e094b4fc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094b4fc img{#fig-65dc9e094b4fc img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dc9e094b4fc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094b4fc img{#fig-65dc9e094b4fc img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dc9e094b4fc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094b4fc img{#fig-65dc9e094b4fc img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Patience

In de jaren ’90 maakten we massaal kennis met computers, dus speelden we urenlang Patience en waren we allemaal een beetje graphic designer dankzij Wordart 

@media (max-width: 680px){#fig-65dc9e094b990 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094b990 img{#fig-65dc9e094b990 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dc9e094b990 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094b990 img{#fig-65dc9e094b990 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dc9e094b990 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094b990 img{#fig-65dc9e094b990 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Op TMF zagen we klassiekers als Ademnood van Linda, Roos & Jessica, Nothing Compares 2 U van Sinéad O'Connor en Snap! Met The Power. 

@media (max-width: 680px){#fig-65dc9e094baab img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094baab img{#fig-65dc9e094baab img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dc9e094baab img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094baab img{#fig-65dc9e094baab img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dc9e094baab img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094baab img{#fig-65dc9e094baab img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
Linda Roos & Jessica - Ademnood

Natuurlijk keken we om 20:00 trouw naar GTST

Én maakten we stiekem cu2’s en look2me’s aan 

@media (max-width: 680px){#fig-65dc9e094bc07 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094bc07 img{#fig-65dc9e094bc07 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dc9e094bc07 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094bc07 img{#fig-65dc9e094bc07 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dc9e094bc07 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094bc07 img{#fig-65dc9e094bc07 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
look2me.nl

Terwijl we allemaal op Nike Air Max liepen

via GIPHY

En twijfelachtige keuzes maakten over ons haar  

via GIPHY

Natuurlijk was het ook het decennium dat ons Titanic en Home Alone gaf

via GIPHY

Comment en win! 

@media (max-width: 680px){#fig-65dc9e094be2e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094be2e img{#fig-65dc9e094be2e img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dc9e094be2e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094be2e img{#fig-65dc9e094be2e img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dc9e094be2e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dc9e094be2e img{#fig-65dc9e094be2e img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
uitgeverij Atlas Contact

Maar dit is slechts een kleine greep uit alles wat de jaren ’90 ons gebracht heeft. Je leest nog veel meer over de rijke popcultuur van de jaren negentig in het boek ‘Negentig’ van Corinne van der Velden. Exemplaar winnen? Laat dan je favoriete herinnering uit de nineties achter onder de post op onze Facebook-pagina of Instagram.

*De winactie vindt plaats in samenwerking met uitgeverij Atlas Contact. De actie loopt van 29 oktober tot en met 5 november. Op zowel Facebook als Instagram verloten we 2 exemplaren van het boek. Na afloop van de actie wordt via Facebook/Instagram contact opgenomen met de winnaars.