Hide the pain Harold: wie kent hem niet? De iconische meme legende werd wereldwijd bekend door zijn ietwat bijzondere gezichtsuitdrukking. En nu is hij het gezicht van een nieuwe Chocomel-campagne: Choco-moes.
Choco-moes
Chocomel wil graag samenwerken met HAK, voor een nieuw product: choco-moes. Enne, om die samenwerking van de grond te krijgen, besloten ze internet-meme legend Hide the pain Harold in te schakelen. In een video op Instagram vraagt Harold: ‘Hey HAK, zullen we samen choco-moes maken?’
Het idee voor de moes van Chocomel was gebaseerd op de appelmoes van HAK waar geen suiker aan toegevoegd is. Chocomel zag de kans voor een ultieme smaakcombinatie en nam dit als bruggetje om een choco-moes zonder suiker te lanceren.
Perry de Man
Een kleine teleurstelling voor Chocomel en Harold: in de video zien we dat HAK niet op het voorstel ingaat. Daarom besluiten ze het idee dan maar op een andere manier uit te voeren. Het merk bundelt krachten met 24Kitchen chef Perry de Man, en samen stampten ze in no time de choco-moes uit de grond.
Lancering
De samenwerking werd bekendgemaakt via het Instagram-account van Harold, @painharold. Het filmpje verwijst nog gekscherend naar het beleefde afslaan van HAK, een laat een euforische Harold zien met de details van de lancering op donderdag 4 april. Volgende week al lanceren Harold en Perry samen het product bij, hoe toepasselijk, MOES in Amsterdam. De chef en meme-legende zullen natuurlijk beide aanwezig zijn. De uitgelezen kans om de de legende Harold in levende lijve te ontmoeten.
Eén dikke meme natuurlijk. Maarre, de timing is wel aardig suspicious. Is het toeval dat deze lancering zo vlak voor de wereldwijde ‘dag van de grap’ wordt bekendgemaakt? Hebben we hier te maken met een géniale 1 aprilgrap, of kunnen we straks écht de choco-moes proeven in het bijzijn van legende Hide the pain Harold en Perry de Man?
- Kookfans, Chocomel
- Hak x Chocomel